Wie zijn wij

DE MISSIE

"De missie van De Leeschool is om kinderen gelijke kansen te bieden en hen te helpen het beste uit zichzelf te halen, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken."

Werk met ons samen!

Sami Ghilazghi

DE OPRICHTER

Mijn naam is Sami Ghilazghi. Ik heb een bachelor Sociologie en een master Orthopedagogiek behaald aan de Universiteit van Amsterdam. Als orthopedagoog en lid van de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO) combineer ik mijn persoonlijke ervaringen met mijn academische achtergrond om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben te helpen.

Contact

Lulya Asghede

Mijn naam is Lulya Asghede, 23 jaar, met een bachelor in Sociaal Juridische Dienstverlening en ervaring in de sociale sector. Ik ben gepassioneerd over het ondersteunen van nieuwkomers en minderjarige kinderen in hun leesontwikkeling.


Door mijn werk met diverse doelgroepen begrijp ik de uitdagingen van deze kinderen en hun ouders. Ik zet me in om leesvaardigheid op een leuke en effectieve manier te stimuleren, waardoor kinderen beter leren lezen en hun zelfvertrouwen groeit. Samen met externe partners wil ik een positieve impact maken en kinderen helpen hun talenten te ontdekken.

Bellen

De oprichter

Sami Ghilazghi

Als specialist in kind en ontwikkeling en als Eritrese Nederlander combineer ik mijn persoonlijke ervaring met mijn academische kennis om nieuwkomerskinderen te ondersteunen. Uit mijn eigen opvoeding weet ik hoe belangrijk vaardigheden zoals lezen, redeneren en communiceren zijn. Zonder een thuisomgeving die dit stimuleert, is het moeilijker voor kinderen om mee te komen op school. Taal is de sleutel tot succes. Door deze vaardigheden te versterken, helpen we kinderen hun talenten te benutten en hun kansen te vergroten. Daarom is het belangrijk om op vroege leeftijd te investeren in lezen.

Lulya Asghede

Mijn naam is Lulya Asghede, 23 jaar, met een bachelor in Sociaal Juridische Dienstverlening en ervaring in de sociale sector. Ik ben gepassioneerd over het ondersteunen van nieuwkomers en minderjarige kinderen in hun leesontwikkeling. 


Door mijn werk met diverse doelgroepen begrijp ik de uitdagingen van deze kinderen en hun ouders. Ik zet me in om leesvaardigheid op een leuke en effectieve manier te stimuleren, waardoor kinderen beter leren lezen en hun zelfvertrouwen groeit. Samen met externe partners wil ik een positieve impact maken en kinderen helpen hun talenten te ontdekken.

Een Sterke Basis

Achtergrondkennis en taalvaardigheid als sleutel tot succes

Onze aanpak richt zich op het vergroten van achtergrondkennis door middel van lezen, sociale netwerken en blootstelling aan boeken en actualiteiten. We versterken leesvaardigheid en leren kinderen de triviumvaardigheden: grammatica (taal), dialectiek (redeneren) en retorica (communiceren). Door deze vaardigheden expliciet aan te leren, helpen we kinderen beter begrijpen, kritisch denken en effectief communiceren.

Leren met Vertrouwen

Hoe achtergrondkennis de toekomst van kinderen vormt

Volgens onderwijskundige E.D. Hirsch is achtergrondkennis essentieel voor begrip. We geven kinderen de tools om zelfverzekerd te leren en zich te ontwikkelen, zodat zij niet alleen beter aansluiten op school, maar ook hun kansen in de samenleving vergroten.